Health certificate

Så. Igår var jag nämligen på den obligatoriska hälsoundersökningen vid sjukhuset, och jag fick samtidigt första vaccinationssprutan för hepatit A och B. Nästa spruta ska tas om en månad, och den tredje och sista sex månader efter. Själva sprutan kändes knappt, men i efterhand är jag stel i överarmen och det värker lite. Men jag brukar reagera på vaccin. Dock skrämde sjuksköterskan livet ur mig när hon kom in med två sprutor - en stelkrampsspruta också! Hon hade inte läst igenom papprena, där det stod att man inte behövde en påfyllning av det vaccinet. Precis innan hon skulle tvätta av armen där hon skulle ta sprutan så kom doktorn in och sade att jag skulle inte ha den, utan bara ta hepatitvaccinet. Då lade hon snällt tillbaka den på brickan och jag fick färgen i ansiktet tillbaka. Sprutor skrämmer mig inte, men när jag har förberett mig på att bara ta en, och en sjuksköterska kommer in med två - ja, det gillar jag inte. Sen är stelkrampssprutan den jag reagerat mest på någonsin.

Själva hälsoundersökningen gick super. Ingenting ovanligt alls. Dock hade mamma missat att berätta att jag skulle ta ett hudtest för tuberkulos, eftersom jag inte är vaccinerad mot det, så det ska jag ta om en månad. På asylmottagningen! Samtidigt har min paranoida sida kommit fram och nu får jag gå i en månad och vara orolig för att jag har tuberkulos. Härligt det där.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! jag ska också åka till USA 12/13 fast med explorius :) du kan väl länka min blogg så länkar jag din? Kram!

2011-10-12 @ 10:27:31
URL: http://breakawayusa.blogg.se/
Postat av: elsa

Hej, jag ska också iväg 12/13 med EF! Vad ku att jag hittade din blogg :)

2011-10-12 @ 11:24:06
URL: http://www.elsajohannaa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan du snälla berätta lite mer om vad man gör på hälsoundersökningen? Är det typ som en hälsoundersökning i skolan? Hehe

2011-10-12 @ 23:09:19
Postat av: Anonym

Kan du snälla berätta lite mer om vad man gör på hälsoundersökningen? Är det typ som hälsoundersökningen i skolan? Hehe

2011-10-12 @ 23:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0