Stars and stripes

Jag sitter och kollar igenom bloggar som andra utbytesstudenter skriver, både sådana som är där nu och de som åker om ett år - när jag åker. Ett år känns inte alls långt borta, nu när man väl har börjat förbereda för året. Jag har fixat alla pappershandlingar som de behövde innan hösten, och imorgon ska jag åka och fixa ett nytt pass. Även ta ett nytt passfoto - som alltid lyckas gå åt pipsvängen.
·
Det känns konstigt att vara såhär exalterad över USA. I normala fall, är allt jag pratar om England. Orsaken till varför jag valde USA istället är helt enkelt att jag vill gå i en amerikansk High school, och uppleva den mytomspunna high school spirit. Jag vet att jag i framtiden kommer att flytta till Storbritannien, det är en självklarhet, så det kändes bra att välja USA den här gången. Och jag är fortfarande nöjd med det valet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0