We need to talk about Walmart

Walmart. Alla har väl hört talas om det, hoppas jag. Min värdfamilj tog mig dit för någon dag sen för att inhandla nödvändigheter och då flick jag en bättre uppfattning om hur himla stort och gigantiskt det är. Och att allt man kan köpa är gigantiskt. Mjölken och apelsinjuicen köper man i förpackningar som liknar bensindunkar och vapen/vapenprylar kan man köpa direkt över disken utan några som helst problem. Hör och häpna, kassören packar ner varorna åt en i plastpåsarna, man behöver inte göra ett dugg själv. Inne i själva Walmart har de frisör, apotek, optiker och massa annat. Man behöver egentligen bara Walmart för att överleva. Well, Walmart var en upplevelse för en lagom svensk. 
 
På tal om annat så tog Kevin mig till skolan igår för att skriva in mig och välja mina ämnen under året, och de jag valde var U.S. History, English, Spanish, Physics, Algebra (kommer antagligen byta det mot något annat), Agra och något mer. Minns inte riktigt allt. Det mest förvånande är dock att jag också kommer att spela tennis, vilket antagligen kommer gå åt pipsvängen med tanke på min bollrädsla, men when in America! 

Men jag saknar Camp så oerhört mycket. Campsick istället för homesick.

Kommentarer
Postat av: Marina

Allt låter så fantastiskt! :D Jag blir så glad av att du har det så bra där borta och jag ser mycket fram emot att läsa allt du kommer ha för dig.

2012-08-12 @ 11:40:29
URL: http://neverchangingwhoiam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0