I've left on a jet plane, now I'm here

Jag är framme i Hampton, och har tillbringat lite över ett dygn här nu. Jag fullkomligt älskar det här! Efter några timmars flygning med tre andra utbytisar som skulle till Arkansas så landade vi och möttes av ett TV-team och våra värdfamiljer vid bagagehämtningen. Den där nervösa känslan man hade precis innan man hade mött sin värdfamilj, om hur man skulle reagera och hälsa på dem när man först såg dem, var som bortblåst när man såg dem stå där nedanför rulltrappan. Det var så självklart att man skulle springa dit och ge dem stora kramar. Samtidigt som man blev filmad (så när klockan slog 6 på kvällen gjorde jag min tv-debut på en amerikansk nyhetssänding).

Familjen King fick mig att känna mig som hemma direkt, och det första som slog mig när jag gick utanför flygplatsen var hur hett det var. Inte varmt, utan hett. Aldrig i hela mitt liv har jag upplevt något så varmt, men det är inte så farligt som jag trodde det skulle vara. De tog mig till Applebee's på middag, och vi hälsade på mina host grandparents som bor precis bredvid och de är underbara de med! Det är lite svårt att hänga med i sydstats-slanget, men det går!
 
Idag har jag dock träffat andra sidan av host grandparents och några fler familjemedlemmar, och jag förstår inte vad jag har gjort för att förtjäna en sånhär underbar världfamilj. Laga mat kan de också, och visat mig yearbooks från deras tidigare utbytesstudenter och deras egna. Jag kan inte vänta tills jag får min! 

Kommentarer
Postat av: Sandra - Breakaway

Så kul! Det är ju jätteviktigt att man trivs hos familjen :)

2012-08-07 @ 06:25:56
URL: http://www.breakaway.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0