God Jul och allt det där

Juldagen, vilket innebär julfirande i massor. 

Sen jag skrev sist har det hänt ganska mycket. Thanksgiving, min artonde födelsedag, resa till Texas, julafton och jullov. Jag har helt enkelt inte tänkt på att blogga.
Anyway, Thanksgiving var fantastiskt. Vi hade hela tjocka släkten hemma hos oss och vi åt kalkon, sweet potato pie, yams, pumpkin pies, cranberry sauce och massa annat gott.
Arton år är jag också. Helt vuxen. Jättekonstigt.
Texas är så mycket vackrare än Arkansas, måste jag säga. Kaktusar, öppna vidder och roligt folk. Vi åkte dit för att hälsa på min värdpappas biologiska familj, och det var väldigt lyckat! Jag fick chansen att prata spanska med ingifta peruvianska släktingar och höra massa historier om Black Friday. 
Och nu så är det jul. Visserligen är det sorgligt att inte vara med på den traditionella julen hemma i Sverige, men lite plåster på såren fick jag då jag Skypade med min mammas släkt under Kalle Anka. I posten fick jag även massa svenskt godis. Anywho, imorgon vankas julmiddag, paketöppning och massa mys med min värdpappas föräldrar i stort sett hela dagen. Amerikansk jul är något speciellt, även fast jag nog föredrar den svenska. 
 
Jag ska bättra mig, jag lovar. Och bilder kommer upp imorgon eller övermorgon på julfirande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0