5th of September

Jag har aldrig i hela mitt liv haft ett smeknamn. Aldrig ett riktigt långvarigt ett, som fastnat. Det är inte något jag saknat att ha - men bara en tanke. Anyway, Amalia funkar inte för dem på långa vägar. De tycker det är för avancerat och ovanligt. Jag har sagt åt dem att det inte gör något om de uttalar det fel, jag förstår ju att det är mig de menar - men ack. Mina värdföräldrar frågade om de kunde kalla mig Mia, och visst kunde de det. Så här i USA heter jag Mia. Mia, Sweden eller Mike. Sweden är ganska obvious, simpelt och bra. Mike är inte något jag valt, inte ens lite. Den oerhört intressanta historien bakom detta fenomen är att under en franskalektion för några dagar sedan råkade någon skriva "Il s'appelle Mia", som betyder "Han heter Mia", och en sade genast "I'm calling you Mike from now on. You're Mike". Så, det är namnet har några använt för mig sedan dess. Smeknamn är ganska kul.
 
Fin liten anekdot.
 
Fun time: Idag tog jag med en påse Djungelvrål till lunchen för amerikanarna att prova på. Hahahahaha. Det var hysteriskt.

Kommentarer
Postat av: Sandra - Breakaway

Haha, amerikaner och Djungelvrål går inte ihop fast det är kul att se reaktionen.

För övrigt verkar de ha svårt för namn över huvud taget här. De frågar till och med hur man uttalar mitt namn, duh! ;)

2012-09-07 @ 14:44:25
URL: http://www.breakaway.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0