Labor Day

Alldeles alldeles precis nu kom vi hem från bion, mina värdföräldrar och jag. Det har varit Labor Day här i USA idag - vilket betyder inställd skola och ledig från jobb. Arbetarnas dag helt enkelt, men man firar den inte direkt. Bara ledighet, vilket jag inte klagar över. Helgen har bestått av massa släktingar då min värdpappa hade kärt besök, och även stormen Isaac tittade in. Ingen större fördärvelse dock, bara lite regn och blåst, vilket resulterade i att min första tennismatch ställdes in. Lika bra kan jag tänka mig, jag har ingen aning om hur reglerna är, så någon matchvinnare lär jag inte bli under dessa två månader som tennis är i gång. Att jag inte har ett uns av en tävlingsmänniska i mig hjälper mig nog inte heller. Jag måste dock erkänna att det är ett trevligt tidsfördriv efter skolan och jag är inte helt komplett värdelös på det (Illia skulle vara så stolt över mig nu). 
 
Anyway, jag kan berätta att snart kommer det dyka upp faktiska bilder här - nu när jag fått igång kameran. Hur relevanta de kommer vara vet jag inte. Måste ju vara lite överraskningar. Ha.
 
(Filmen vi såg var förresten Hit & Run - och herrejistanes vad bra den var. Gå och se den.)

Kommentarer
Postat av: Madeleine Lexen

Hej! I alla bloggar jag läser av ubytesstudenter så verkar det som att alla bestämmer sig jätte tidigt! jag har precis börjat fundera på att åka 13/14. tror du att det är försent?när bestämde du dig? :)

Svar: Hej! Det stämmer verkligen inte, några som jag har haft kontakt med bestämde sig för några månader sedan och åkte i sista sekunden. Det är verkligen inte för sent för dig! Inte på långa vägar :) Jag bestämde mig ganska tidigt dock, redan i slutet av nian. Så två år väntade jag på att få åka iväg. :)
teenagelobotomy.blogg.se

2012-09-04 @ 17:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0